Sidevisninger i alt

torsdag den 9. august 2007

Ny opstegen havørred fra Vejle Å




Inat, efter nogle timers frugtløs fiskeri på nogle øvre stræk, kørte jeg nedad åen for at prøve lykken der nede. 03.20 huggede en god fisk kontant på min Jüri punk fly og den blev siddende på krogen, og ikke som de sidste 14 dage faldt af nærmest med det samme. Så endelig var "forbandelsen" brudt.


God strøm, dybt vand og en stærk fisk, gjorde det sjovt med gode udløb ned og op ad åen.


Måtte i den sidste fase gå 20 meter ned til fisken som var gået i grøden ved egen brink og sad fast. Troede egentligt at den var væk, kunne intet mærke i linen andet end stum modstand. så jeg satte et ben i åen og fandt fangstkrogen frem og rodede i grødden, derved kom linen og fisken fri, også tog det hele fart igen, men desvære havde krogen fanget linen og den var ikke lige til at få fri, da fisken slog ved modsatte brink, men heldigvis gik alt godt. Og vel 5 minutter senere kunne jeg gaffe en flot nystegen havørred på 77 cm. Efter en herlig fight på min nyskaffede Loop Blueline 11,6" #7 Som lige skulle prøves, selvom jeg egentligt ikke havde skydehoved til den. Takker til Anders for hjælp med at finde stangen!!!

Ingen kommentarer: