Sidevisninger i alt

onsdag den 15. april 2009

Ny tur til Skjern Å ved Skarild d. 15.04.09

Vi, Henrik H Jacobsen, Erik Asmussen og jeg mødtes idag til en eftermiddags tur ved Skarrild/Skjern Å, for om HH Jacobsen eller Erik kunne være heldige at fange en Skjern å laks 2009. Nu da der var en vejr ændring, ville mulighederne nok være lidt større end bare sol og øst vind. For at gøre en længere historie kort, skete der nu ikke noget inden vi holdt medbragt forkost pause lidt ove kl. 17. Hvor jeg efter bedste evne diskede op med gode rugbrøds madder en Natexpressen til deling, kaffe og konens kaffe småkager (ærgeligt at HHJ havde egen madpakke med). Opvartning af Erik efter bedste evne ( Per jeg har stadig den første og fluefangede ;-) de af Erik`s smager af balsa ;-)...he he ).



Nå men frokosten vel overstået, ned til Åen igen HHj i en retning og jeg gik med Erik i den anden. Efter vel 5 minutters fiskeri, kalder Erik, ikke voldsomt, ængsteligt eller direkte panisk. Men jeg forstod betydningen LAKS...

En god fisk som heldigvis gik roligt men tungt rundt uden de lange eller voldsomme udløb.
Efter en del tovtrækkeri viser laksen træthedstegn og komme roligt til overfladen flere gange, hvor vi får set at krogen på wobleren sidder godt, men jeg får set at ringen er skæv eller ved at gå op. Vælger IKKE at sige noget, kan blive lidt tricky og betyder at fisken skal landes sikkert.
ikke noget med bare at forsøge eller panisk.... camen lægges i sivene og Erik forsøger at servere laksen til landing efter bedste evne,. Tredie gang er jeg tilfreds mad fisken placering og gaffer laksen sikkert op på land til jubel og VENskabelig Bjørnekram og skulder klap.
Kæmpe oplevelse!!! Og idag rystede jeg også lidt på hænderne ;-) den var lidt større end de 5,5-6 kg jeg drillede med under fighten... Mne så blev Erik ad ikke nervøs over størrelsen ;-)
Endnu engang TILLYKKE Erik. Du er en MEGET dygtig Wobler fisker. Får se om vi kan få en fluefisker ud af dig, eller om du har taget for meget (Balsa smag) wobler skade ;-)

Så er det Henrik H Jacobsen`s tur næste gang.... Håber at du får fat i en rigtig god fisk! Hold fast ved fluen ;-)
Og så var der lige Hugormen, der lå og væsede ved bænken da vi skulle pakke sammen for endnu en god dag.....









Ingen kommentarer: