Sidevisninger i alt

onsdag den 30. april 2008

Nyt medlem i Enkelt lakse krogs klubben



Fangstrapport 29 april 2008
Kl. 06.45 ringede Henrik Skøtt om jeg kunne være klar i løbet af en halv time. Så var det bare med at komme ud af fjerene. Pakke grej og madpakke, og af sted til Skjern Å, Skarrild.
Dejligt vejr, mildt og let regn. Startede med flue, men det var ikke kontakt. Efter frokost skiftede jeg til wobler.
Skøtt gav mig en guided tur langs et stykke af åen og fortalte: der skal stå fisk bag den grødebanke, bag det træ havde jeg hug i sidste uge, og der havde Erik en som slap efter 10 min, og der blev der taget en på 14 kg, etc.
Så jeg var godt tændt.
Første hug på stedet, hvor 14kg’s var fanget.
Lidt længere nede bag nogle af de udpegede grødebanker fik jeg et godt hug ude midt i åen. Den virkede ikke så stor. Gik ind under grøden i egen side. Fik den ud derfra og op til overfladen, hvor jeg kunne se at det var en stor fisk. Efter et kvarter var den klar til at lande. Skøtt havde i al vores hast om morgenen glemt sin telefon, så ham kunne jeg ikke tilkalde. Jeg måtte selv lande fisken.
Laks, hun, 94 cm, 8,2 kg.
Min første danske laks og største fisk til dato. Lækkert.
Så er jeg blevet optaget i enkeltkrogs-klubben 2008.
Håber at mange andre VSF’ere også bliver medlem.

Henrik Hauge Jacobsen

Ingen kommentarer: