Sidevisninger i alt

søndag den 13. april 2008

Skjern Å laks

Så fik jeg endelig min første fluefangede Skjern Å laks .
Efter 3 års forsøg i april maj og det første af juni, med "kun" et par hug og en god gedde på land.
Havde jeg lakseflaks, igår d. 12.04.2008 kl. ca. 11.30
I perfekt lakse vejr, 12 gr. drivende skyer efter regnen sidste nat. Åen der klarede forholdsvis hurtigt op og en let syd-vestlig vind
Fiskede med synke 6 og en Uldsok var. der skrabede på bunden.

Men laksen tog fluen i en vending lige efter at fluen var landet ved modsatte bred. Så højt oppe at hele ryggen på fisken var over vandet, da den tog fluen.

Ret efter gik laksen dybt og egentligt meget roligt i den dybe rende, hvor jeg kunne holde den under hele fighten. Så længe jeg ikke pressede laksen hårdt var den rolig, og længste udløb trak end ikke hele skydelinen af hjulet, men sikke en kraft der var bag når den løb.

Ret efter laksen havde taget fluen og den var faldet lidt til ro, fik jeg fat i mobilen og ringede til Erik, som gik længere opstrøms, som så kom løbende for at hjælpe og tage billeder.

Efter vel 15 minutter kunne jeg på en lille afsats kane laksen ind og med lidt besvær håndlande laksen. 95 cm, 8,2 kg 46 cm om maven ingen lus, og med klippet fedtfinne.

Takker Erik for støtte og de fine billeder samt en god ven at dele oplevelsen med. Håber at det er dig der har lakseflaks, næste gang! Og ikke kun en PILLIK af en ellers flot blank stealhead ;-)























































Ingen kommentarer: