Sidevisninger i alt

torsdag den 6. juni 2013


Skjern Å laksen 2013

Så blev min del af Skjern å laks opbrugt for i år. kl. 11.25 Godt 9 kg sølv bragt hjem i frosten efter en GOD oplevelse. Nu venter den på nye kulinariske højdepunkter, hvor jeg igen vil drømme mig tilbage langs den Danske Å, derude hvor der er højt til himlen. Og så siger man at træerne ikke vokser ind i himlen. Jeg synes nu at foråret er og har været rigtigt dejligt i år

Nogle gange går det bare nemt og let... Hvor de nogle gange bare falder af på stribe, ja så er der gange som denne hvor den bare blev hængende uanset hvad... og ja havde fisket på Skarrild i en god time og drog derefter til Sønder Felding stykket. Gik godt ovenfor en anden fisker , og ja i 2 kast sad den der. Farede vildt op til mig, vendte og løb tilbage. Lige ind i en udhængende gren fra et piletræ, og sad fast. Blev vild og sprang højt ud af vandet, hvorved den trak grenen ned i åen, og ja slap fri. op og ned ad åen, indenfor 50 af hvor jeg stod, med flere meter høje spring. Endelig faldt den til ro og jeg kunne få kaldt på nedstrøms fiskeren som kom til for at hjælpe med landingen da der var en meter ned til vandspejlet. Første gang den kom ind, greb han den i halen, men tabte den igen, lige ned gennem sivene, og ja så sad fisk og line fast igen... Nå men han fik linen redt ud af sivene og fisken ud i åen, så jeg kunne trække den ind igen. Denne gang blev den taget i gællerne, og krammet i favnen af ham dernede i vandet. I vand til brystlommerne, fik han sig krablet i land og slap først laksen flere meter inde på marken, nu fuldstændigt sat til med de fineste løse lakseskæl..... Ja nogle gange hænger de bare godt fast...




 

Ingen kommentarer: